ჟან მონეს საზაფხულო აკადემია: დღე მეორე

ჟან მონეს საზაფხულო აკადემიის ფარგლებში, შეხვედრების მეორე დღეს მნიშვნელოვანი დისკუსიები და ლექციები გაიმართა, რომელიც ევროკავშირის გაფართოების კრიტიკულ თემაზე იყო ფოკუსირებული.

დღე საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის კაბინეტის უფროსისა და “ევროპის უნივერსიტეტის” ასოცირებული პროფესორის ლევან მახაშვილის ლექციით დაიწყო. მახაშვილმა მონაწილეებს განუმარტა ევროპეიზაციისა და დემოკრატიზაციის პროცესები, ისაუბრა ევროპის კონცეფციაზე და მის მნიშვნელობაზე ისეთი ქვეყნებისთვის, როგორიცაა საქართველო და უკრაინა, ასევე ევროპული ღირებულებების - დემოკრატიის, თანასწორობის, თავისუფლებისა და მშვიდობის განსაზღვრებებზე. მახაშვილმა აღნიშნა, რომ ევროპეიზაცია, ნაცვლად ეროვნული იდენტობის შესუსტებისა, აძლიერებს მას ამ ძირითადი ღირებულებების ხელშეწყობით. მეორე ლექციაში მახაშვილმა ისაუბრა საქართველოს მიღწევებსა და გამოწვევებზე ევროპეიზაციისა და დემოკრატიზაციის გზაზე. მან მიმოიხილა საქართველოს გზა 1918 წლის პირველი დამოუკიდებლობიდან, რომელმაც საფუძველი ჩაუყარა დემოკრატიულ მმართველობას, დღევანდელ მდგომარეობამდე ევროინტეგრაციის პროცესში.

შემდეგი გამომსვლელი, ეკონომიკისა და გეოპოლიტიკის პროფესორი და მკვლევარი საფრანგეთიდან ფრანსუა მასკლანისი იყო, რომელმაც წარმოადგინა რუსეთის გეოპოლიტიკური სტრატეგიების ყოვლისმომცველი კარტოგრაფიული ანალიზი და მათი გავლენა ევროკავშირის გაფართოებაზე. მან განიხილა ევროპის გეოპოლიტიკური რუკის განსაზღვრის სირთულეები რუსეთის ტერიტორიული და იდეოლოგიური ექსპანსიის ფონზე. მასკლანისმა ხაზი გაუსვა რუსეთის ამბიციების გაგების მნიშვნელობას ევროკავშირის გაფართოების ეფექტური მართვისა და კონფლიქტების თავიდან აცილებისთვის. მეორე ლექცია ზე მან ისაუბრა ისეთი ქვეყნების წინაშე არსებულ გამოწვევებზე, როგორიცაა საქართველო, რომლებიც მოქცეულნი არიან ევროპულ მისწრაფებებსა და რუსულ გავლენას შორის, და დაარწმუნა მონაწილეები, რომ ევროკავშირის წევრობა საბოლოოდ დაიცავს საქართველოს გარე ზეწოლისგან.

დღე დასრულდა ჟან მონეს საზაფხულო აკადემიის კოორდინატორის, “ევროპის უნივერსიტეტის” ასოცირებული პროფესორის თათია დოლიძის ლექციით, რომელმაც წარმოადგინა ევროკავშირის გაფართოების დეტალური ანალიზი მისი შვიდი ტალღის შესწავლის საფუძველზე. მან გამოიყენა ორი ანალიტიკური ჩარჩო - შესაბამისობის ლოგიკა და შედეგების ლოგიკა - რათა აეხსნა როგორც ევროკავშირის, ასევე ასპირანტი წევრი ქვეყნების მოტივაცია გაფართოების თითოეული ტალღის დროს. აკადემიაში პირველ დღეს მის მიერ წარმოდგენილ კონცეფციებზე დაყრდნობით, დოლიძემ ნათელი მოჰფინა კულტურულ-ისტორიული შესაბამისობის, გეოპოლიტიკური სტრატეგიული ინტერესებისა და ეკონომიკური სარგებლის ურთიერთქმედებას, რამაც განაპირობა ევროკავშირის ზრდა მცირე კოალიციიდან მნიშვნელოვან პოლიტიკურ და ეკონომიკურ კავშირამდე. ლექციის დასასრულს თათია დოლიძემ მონაწილეები ჩართო ჯგუფურ აქტივობაში, რათა განეხილათ საქართველოს მისწრაფებები ევროკავშირში გაწევრიანებასთან დაკავშირებით. დისკუსია ფოკუსირებული იყო ორმაგ მოტივაციაზე: ღირებულებებზე დაფუძნებულ მოსაზრებებსა და ხარჯ-სარგებლიანობის ანალიზზე.

ჟან მონეს საზაფხულო აკადემია წარმატებით შედგა, როგორც პლატფორმა ევროკავშირის მომავალთან და მასში საქართველოს როლთან დაკავშირებული აქტუალური საკითხების შესასწავლად.

გააზიარე გვერდი: