საერთაშორისო ურთიერთობების სიახლეები

“ევროპის უნივერსიტეტში” ჟან მონეს რიგით მეორე საზაფხულო აკადემიის დახურვის ღონისძიება გაიმართა

ჟან მონეს
“ევროპის უნივერსიტეტში”, ჰიბრიდულ ფორმატში ევროკავშირის გაფართოების საკითხებზე ჟან მონეს რიგით მეორე საზაფხულო აკადემიის დასკვნითი ღონისძიება გაიმართა.

ღონისძიება ჟან მონეს აკადემიურმა კოორდინატორმა, დოქტორმა თათია დოლიძემ და ევროპის უნივერსიტეტის ვიცე-რექტორმა, დოქტორმა ნიკოლოზ ფარჯანაძემ გახსნეს. ამ უკანასკნელმა აღნიშნა აკადემიის როლი საქართველოში ევროპულ ფასეულობებზე ორიენტირებული განათლების განმტკიცებაში. ცერემონიის განსაკუთრებულმა სტუმარმა, მედეა ბუგულაშვილმა “ერაზმუს+” ეროვნული ოფისიდან, სიტყვით მიმართა აუდიტორიას და ხაზი გაუსვა “ერაზმუს+”-ისა და ჟან მონეს აქტივობების მნიშვნელობას საქართველოს ევროპული გზის მხარდაჭერაში.

დღის აკადემიურმა პროგრამამ მოიცვა ორი სრული ლექცია კითხვა-პასუხის სესიით. ზაგრების უნივერსიტეტის პროფესორმა კოსიენკა დუმანჩიჩმა ისაუბრა ხორვატიის გაწევრიანების გამოცდილებაზე, როგორც ევროკავშირის უახლესი წევრი ქვეყნის მაგალითი და მსმენელებს საქართველოს პრაქტიკული გაკვეთილები გაუზიარა. შემდგომ, თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის პროფესორმა კორნელი კაკაჩიამ განიხილა საქართველოს ინტეგრაციის პერსპექტივები და გამოწვევები, რომლებიც გამოიკვეთა უახლესი გაფართოების პაკეტში.

ცერემონიის მთავარი ნაწილი იყო ინოვაციური ერთწინადადებიანი პანელი დოქტორი თათია დოლიძის მოდერირებით. პანელისტებმა – დოქტორმა თამთა ცხოვრებაძემ, დოქტორმა თინათინ ახვლედიანმა და დოქტორმა ბიძინა ლებანიძემ – მკვეთრი და ლაკონური პასუხებით შექმნეს დინამიური და საინტერესო დისკუსია. მათ განიხილეს, რისკავს თუ არა საქართველო ჩამორჩენას, სანამ უკრაინა და მოლდოვა წინ მიდიან გაწევრიანების მოლაპარაკებებში; მიუთითეს კანონის უზენაესობაზე, დეპოლარიზაციაზე, მედიის თავისუფლებასა და ევროკავშირთან შესაბამისობაზე, როგორც უმთავრეს პრობლემურ სფეროებზე; იმსჯელეს, აღიქმება თუ არა საქართველოს დემოკრატიული ტურბულენტობა ბრიუსელში დროებით მოვლენად თუ სტრუქტურულ ტენდენციად.

დისკუსია ასევე შეეხო დასავლეთ ბალკანეთისა და თურქეთის გამოცდილებას, საქართველოს კანდიდატურის “გაყინვის” რისკს და ახალგაზრდობისა და უნივერსიტეტების როლს ევროპული ორიენტაციის შენარჩუნებაში მაშინაც კი, როცა პოლიტიკური პროცესები კრიზისულია. პანელი დასრულდა სწრაფი მსჯელობით იმის თაობაზე, თუ რა ნაბიჯები უნდა გადადგას ბრიუსელმა, რა უნდა შეასრულოს საქართველომ 2025 წელს და რა შეუძლია გააკეთოს საზოგადოებას თავის მხრივ.

ცერემონია დასრულდა სერტიფიკატების გადაცემით სტუდენტებისა და მოსწავლეებისთვის, რომლებმაც წარმატებით გაიარეს აკადემიის ინტენსიური პროგრამა. მათი აღიარება ხაზს უსვამს აკადემიის ფართო მისიას: ხელი შეუწყოს საქართველოში ინფორმირებული და აქტიური ევროპელების ახალი თაობის აღზრდას, რომლებსაც შეეძლებათ ევროკავშირის დებატების დაკავშირება შიდა რეფორმების დღის წესრიგთან და თავიანთი წვლილის შეტანა ქვეყნის ევროპულ მომავალში.